1.Mały Fiat zużywał 5½ benzyny na 100 km, a motorower Komar zużywał 5 razy mniej benzyny. Ile litrów benzyny zużywał motorower na 100 km.



2.W butelce było 2,5 l soku.Jacek wypił ¼ soku z butelki, a Ala połowę tego co zostało.Ile soku zostało w butelce?



3.Samochód pana Krzysia spala przeciętnie 5,5 l benzyny na 100 km.Pam Lrzyś przejechał w czasie wakacji 3700 km. Ile benzyny spalił jego samochód?


Obliczenia do każdego i wytłumaczenia do każdego.!
Proszę.!

Z góry dzięki.;**

3

Odpowiedzi

2010-03-08T19:44:55+01:00
1)
5½l:5=1,1l
Odp.Motorower spala 1,1l na 100km.

2)
¼*2,5l=0,625l
2,5l-0,625l=1,875l=1⅞l
1⅞l*½=15/16l

Odp.W butelce zostało 15/16 l soku.

3)
5,5l -->100km
xl -->3500km

xl*100km=3500km*5,5l
100xl=19250l
xl=19250:100
xl=1925l

Odp.Samochód pana Krzysia spalił 1925l benzyny.

=]]
momisia
1 5 1
2010-03-08T19:50:04+01:00
1.Mały Fiat zużywał 5½ benzyny na 100 km, a motorower Komar zużywał 5 razy mniej benzyny. Ile litrów benzyny zużywał motorower na 100 km.

5i 1/2 podzielić na 5 = 1,1


2.W butelce było 2,5 l soku.Jacek wypił ¼ soku z butelki, a Ala połowę tego co zostało.Ile soku zostało w butelce?

1/4 * 2 i 1/2= 5/8 tyle wypił Jacek
1/2 * 5/8 = 5/16 a tyle wypiła ala

2 i 1/2 -5/16= 40/16 - 5/16= 35/16 = 2 i 3/16 w butelce tyle zostało

3.Samochód pana Krzysia spala przeciętnie 5,5 l benzyny na 100 km.Pam Lrzyś przejechał w czasie wakacji 3700 km. Ile benzyny spalił jego samochód?



5,5 l = 100 km
x = 3700 km

100x = 20350 podzielić na 100
x=203,5 l


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:50:19+01:00
Zad.1
5,5 l : 5 = 1,1l

Motorower zużywał 1,1l benzyny na 100 km.


zad.2
2,5 l = 2500 ml
2500 ml : 4 = 625 ml
2500 ml - 625 ml = 1,875 l
1,875 : 2 = 937,5 ml
937,5 = 0,9375 l ≈ 0,94 l

W butelce zostało w przybliżeniu 0,94 l soku.

zad.2
3700:100 = 37

37 x 5,5 l = 203,5
Jego samochód spalił 203,5 l.


1 4 1