Pan Makary na przygotowanie betonu zużył 56 kg cementu. Ile kilogramów kruszywa i wody dodał do tego betonu? Ile kilogramów ważył cały beton?

Skład betonu:
cement - 28%
kruszywo - 49%
woda - 23%

Nie chce mi się tego rozwiązywać bo źle się czuje.Szybko zróbcie to i poprawnie ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:47:14+01:00
Skład betonu:
cement - 28% [ 56 kg
kruszywo - 49%
woda - 23%

100% - x
28% - 56

5600= 28x |: 28
200 = x [ waga betonu

49% * 200 = 98 [ waga kruszywa

200- 98 - 56 = 46 [ waga wody
2 5 2
2010-03-08T19:50:17+01:00
Cement - 56kg - 28%
kruszywo 49% z 56 = 46/100*56= 2576:100=25,76kg
56kg+26,76kg=82,76kg
kruszywo=82,76kg
woda - 23% z 56 = 23/100*56=1288:100=12.88kg
56kg+12.88kg = 68.88kg

razem:
56kg + 82,76kg + 68.88=207.64kg

Odp.Cały beton ważył 207,64kg.
2010-03-08T19:53:00+01:00
A - cement
b - kruszywo
c- woda

a/2/2*7 = b
56/2/2*7 = 98
kruszywo = 98 kg
56+98=154 kg = 77%
33% z 154 = 50,82
154 + 50,82 = 214,82
beton ważył 214,82kg
wada 50,82 kg
kruszywo 98 kg