Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:48:01+01:00
A-lata karola
b-lata oli

a=b+6
(a-4)=2(b-4)

no i mamy:
a=16
b=10
karol ma 16 a ola ma 10
2010-03-08T19:48:15+01:00
X - wiek oli
y - wiek karola

y = x + 6
y-4 = 2(x-4)
y-4 = 2x-8
x+6-4 = 2x-8
-x = -10
x = 10
y = 16

ola ma 10 lat, karol 16
2010-03-08T19:50:51+01:00
X-wiek Karola
y-wiek oli

i układ równań
x=y+6
(x-4)=2(y-4)

powinno wyjść
x=16
y=10