Odpowiedzi

2010-03-08T19:43:29+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:18:20+01:00
Tak

Postaram ci się to wytłumaczyć to jest wzór ogólny Ek=mv²/2

np: kulka leci z szybkością 300m/s
ale ma masę 15 g
czyli 90000 x 0.015 kg=1350/2=675 [j] [90000 to v do kwadratu]

a teraz samochód
np ma masę 1,5 ton czyli 1500 kg ale jedzie 25m/s
podstaw do wzoru

1500 x 25²/2=168750[j]

Wniosek samochód może mieć nawet większą energię kinetyczną czyli taką samą tym bardziej
2 5 2