Odpowiedzi

2010-03-08T19:52:00+01:00
Wartościowość pierwiastka określa liczbę atomów wodoru przypadających w cząstczce na jeden atom danego pierwiastka. Przyjęto, że wodór w związkach jest zawsze jednowartościowy, tlen - dwuwarościowy. Wartościowość - liczba niemianowana - może przyjmować wartości całkowite od 1 do 8.



Jesli chcesz to wyrzuc nie potrzebne rzeczy ale ja umiem taka regulke =)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:53:03+01:00
Wartościowość pierwiastów zależy od grupy w jakiej się znajdują na tablicy Mendelejewa.
np. Be ( beryl ) - znajduje się w drugiej grupie, więc jest dwuwartościowy.
K (potas) leży w pierwszej grupie, więc jest jednowartościowy.

Wodór ( H ) i tlen ( O ) mają zawsze stałą wartościowość . H jest jednowartościowy a O dwuwartościowy.
Wartościowość zaznaczamy nad pierwiastkiem zazwyczaj rzymskimi cyframi.


Jeśli będą jeszcze jakieś pyt. pisz na priv . : ) liczę na naj . pzdr.