Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:50:08+01:00
X- wiek pani
y- wiek córki
x = 7y
x+20 = 2(y+20)
x+20 = 2y+40
7y+20=2y+40
7y-2y=40-20
5y=20 /:5
y=4
x= 7*4 = 28

Spr. 28+20 = 2(4+20)
48=2*24
48=48

Odp: Ta pani ma 28 lat.
1 5 1
2010-03-08T19:51:02+01:00
X- wiek tej pani
a- wiek córki
x = 7y
x+20 = 2(y+20)
x+20 = 2y+40
7y+20=2y+40
7y-2y=40-20
5y=20 /:5
y=4
x= 7*4 = 28

Odp: Ta pani ma 28 lat.
2010-03-08T19:53:53+01:00
X-obecy wiek mamy
y-obecny wiek córki

x=7y
x+20=2(y+20)

7y+20=2y+40
7y-2y=40-20
5y=20
y=20:5
y=4

x=7y=7 razy4=2
mama ma 28, a córka 4 latka