Korzystając ze słownika związków frazeologicznych wyjaśnij następujące pojęcia:

piąć się w górę-
dążyć do celu-
piąć się po szczeblach kariery-
wyścig szczurów-

Problem w tym, że nie mam słownika związków frazeologicznych :/ Czy ktoś może ma takowy i mógłby mi napisać co oznaczają te pojęcia?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T19:58:25+01:00
Piąć się w górę- zdobywać coraz więcej nowych doświadczeń, umieć coraz wię
cej
dążyć do celu- robić wszystko, aby spełnić swoje plany, marzenia, to co chcemy osiągnąć w życiu

piąć się po szczeblach kariery- dostawać awans z niskich stanowisk na coraz wyższe

wyścig szczurów- niekończąca się pogoń, rozgrywka
2010-03-08T20:01:04+01:00
Piąć się w górę- awansować, robić karierę
dążyć do celu- robić coś by to osiągnąć
piąć się po szczeblach kariery- awansować, robić karierę
wyścig szczurów- pogoń niekończąca się, pzbawiona sensu
1 1 1