Na przygotowanie 20 kotletow potrzeba 3 kg mięsa . Przyjmijmy,ze kazdy kotlet zawiera taka sama porcję miesa.

a ) ile mozna otrzymac takich kotletów z 15,6 kg mięsa ? .

b ) Ile kilogramów mięsa trzeba kupić aby przygotować 125 kotletow ? .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:01:29+01:00
A) 3kg : 20 = 0,15
15,6kg : 0,15 = 104

Odp. Można otrzymać 104 takie same kotlety

b) 0,15 × 125 = 18,75 kg
2 5 2
2010-03-08T20:02:54+01:00
20 kotletow ----- 3kg miesa
x -------- 15,6 kg
15,6*20 /3=104

Mozna otrzymać 104 kotlety

20 kotletow ----- 3kg miesa
125 kotletów ---x
x=125*3/20=18,75

Potrzeba 18,75 kg miesa
1 5 1
2010-03-08T20:06:24+01:00
A
150g=jeden kotlet
15,6kg=15600g
15600:150=104
Odp:z 15,6kg miesa mozna przygotowac 104 kotlety

b
150x125=18750
18750g=18,750kg
Odp na 125 kotletow potzreba 18,750 g miesa

Myśle ze pomogłem. ;)
2 4 2