Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:13:41+01:00
Był wychowawcą młodzieży w zakładzie naukowo-wychowawczym przez 10 lat. Jako misjonarz podjął pracę wśród trędowatych na Madagaskarze. Pomagał chorym, cierpiącym i umierającym ludziom. Wybudował, także szpital na Madagaskarze dla chorych na trąd pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej.

Mam nadzieję, że może być. ;D
3 5 3
2010-03-08T20:58:04+01:00
Błogosławiony Ojciec Jan Beyzym SJ urodził się 2 października 1850 r. w Beyzymach Wielkich na Wołyniu. W wieku 22 lat wstąpił do zakonu jezuitów w Starej Wsi koło Brzozowa. Po święceniach kapłańskich pracował przez 10 lat jako wychowawca i opiekun młodzieży w gimnazjum chyrowskim, a w 48 roku życia wyjechał na Madagaskar do obsługi trędowatych. Trędowaci, do których dotarł, żyli w skrajnej nędzy materialnej i moralnej, pozbawieni przez kolonialny rząd i większość społeczeństwa prawa do życia godnego człowieka. Ojciec Beyzym oddał zarażonym Malgaszom wszystkie swoje siły, zdolności i serce.
5 4 5