W pewnym prostokącie jeden z boków jest o 6cm dłuższy od drugiego. gdy parę dłuższych boków skrócono o 20%, a parę krótszych przedłużono o 25%, otrzymano prostokąt o takim samym obwodzie. Jaki obwód ma każdy z tych prostokątów?
Proszę o obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:15:11+01:00
Początkowy prostokąt:
2x - krótsze boki prostokąta 2*24=48cm
2(x+6) - dłuższe boki prostokąta 2x+12=48+12=60cm
Późniejszy:
80% z 2(x+6) - dłuższe boki 80% z 60 to 0,8*60=48cm
125% z 2x - krótsze boki 125% z 48 to 1,25*48=60cm
80% = 0,8
125% = 1,25
2(x+6) = 2x + 12

2x+2(x+6) = 0,8(2x+12)+1,25*2x
2x+2x+12=1,6x+9,6+2,5x
2x+2x-1,6x-2,5x=9,6-12
-0,1x=-2,4 | : (-0,1)
x=24

Ob = 48 + 60 = 108cm

Miałem to na zadanie !!
Pozdrawiam :):):)
6 4 6
2010-03-08T20:20:53+01:00
A=1 bok
b=2 bok
b=a+6cm

obwód=2a+2b=2a+2(a+6)=2a+2a+12
=4a+12

a+6-20%=a+6-0,2(a+6)=a+6-0,2a-1,2=0,8a+4,8
a+25%=1,25a

obwód=2×(0,8a+4,8)+2×1,25a=1,6a+9,6+2,5a=4,1a+9,6

4,1a+9,6=4a+12
4,1a-4a=12-9,6
0,1a=2,4
a=24cm
b=24+6=30cm

obwody obu prosatokątów mają:

2×24+2×30=48+60=108cm
15 4 15