Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T17:34:38+02:00
Za pomocąą kamienia z rosetty .
Na kamieniu wyryto w trzech wersjach - po egipsku pismem hieroglificznym i demotycznym oraz po grecku - ten sam tekst, dekret wydany przez kapłanów egipskich dla uczczenia faraona Ptolemeusza V z roku 197 p.n.e.

proszz . ; ]
pzdr . ; DD
2 4 2
2009-10-22T17:46:27+02:00
W 1822 odczytał egipskie hieroglify na podstawie inskrypcji na kamieniu z Rosetty oraz analizy języka koptyjskiego, ostatniej fazy rozwojowej języka dawnych Egipcjan. Udowodnił, że egipskie hieroglify opierały sie na zasadzie fonetyczności zapisu. Swoje spostrzeżenia przedstawił w artykule pt. "List do Pana Dacier dotyczący alfabetu hieroglifów fonetycznych" (Dacier był sekretarzem francuskiej Akademii Inskrypcji i Literatury).

W 1824 Champollion opublikował kolejne swoje dzieło pt. "Zarys systemu hieroglificznego", w którym wyłożył całość swoich osiągnięć potwierdzając jeszcze raz niezaprzeczalność swojego odkrycia. :)))
4 4 4