Zapisz i rozwiąż odpowiednie równania.

a) Liczba o 15 większa od x jest równa 70.
b) Liczba 87 jest 2 razy większa od liczby x.
c) Liczba 3 razy mniejsza od x jest równa 12.
d) Liczba o 5 większa od x i dwukrotnośc liczby x+1 są równe.



Zadanie kolejne.

Rozwiąż równania.
e) -2(2x - 1) = x/3 jak cuś to są ułamki. ;) , ale nie dziesiątne tylko zwykłe. ;]
g) 3/4(2-3x) = -6
h) 1/5(x-3) = 9 -x
i) 0,6 + x
_________ = x+ 1
2

HaaHa. soory za sposób zapisania , ale brak czasu.. ;D

prosze o szybkie^^ rozwiązanie, dam NaaJ.. ale jak bedą bzdury to SPAM. ;]

3

Odpowiedzi

2010-03-08T20:12:14+01:00
A) x+15=70
b)87:2=X
c)X:3=12
d) (x+5) +5 = 2(x+1)

2010-03-08T20:15:48+01:00
A)x+15=70
b)2x=87
c)x/3=12
d)x+5=2(x+1)

e
-2(2x - 1) = x/3 /*3
-6(2x-1)=x
-12x-1=x
13x=1
x=1/13
g)
3/4(2-3x) = -6 /*4
6-9x=-24
-9x=-30
x=9/30
h)
1/5(x-3) = 9 -x /*5
x-3==45-5x
-3=45-4x
-48==-4x
x=12

i) 0,6 + x
_________ = x+ 1 /*2
2

0,6+x=2x+2
0,6=x+2
-1,4=x


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:27:52+01:00
A)x+15=70 //-15
x=70-15
x=55
b)87=2x // /2
43,5=x
c)x/3=12 //*3
x=36
d)x+5=2(x+1)
x+5=2x+2 //-x
5=x+2 //-2
x=3
e)-2(2x-1)=x/3
-4x+2=x/3 //*3
-12x+6=x //+12x
6=13x // /13
x=6/13
g)3/4(2-3x)=-6
3/2-9/4x=-6 //+9/4x
3/2=-6+9/4x //+6
7,5=9/4x //*4/9
15/2*4/9=x
x=20/6
h) 1/5(x-3)=9-x
1/5x-3/5=9-x //+x
6/5x-3/5=9 /+3/5
6/5=48/5 //*5/6
x=48/6=8
i) 0,6+x=2(x+1)
0,6+x=2x+2 //-x
0,6=x+2 //-2
x=-1,4


znak / jest kreską ułamkową, wyjątkiem jest oznaczenie // /3, gdzie oznacza podzielić na 3