Odpowiedzi

2009-10-22T17:36:32+02:00
Przyrodzie ze zwierzeta maja pokarm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T17:36:51+02:00
1. Grzyby stanowią ważne ogniwo reducentów w krażeniu pierwiastków, rozkładają substancje organiczne, tworzą próchnicę, rozkładają drewno
2. żyjąc w symbiozie z glonami tworza porosty- organizmy pionierskie
3. ważną rolę odgrywa mikoryza podstawczaków z sosną, świerkiem, bukiem i limbą
4. wykorzystywane są w produkcji antybiotyków, np. penicyliny z pędzlaka, a także witamin A, B2, B12
5. służą do otrzymywania kwasu szczawiowego i cytrynowego (kropidlak)
6. są wykorzystywane przez czlowieka do walki biologicznej ze szkodnikami
7. grzyby powoduja choroby u zwierząt, ludzi np. zatrucie czy grzybic oraz u roślin. Powoduja również pleśnienie produktów spożywczych oraz materiałów przemysłowych, np. drewna, skóry, odzieży