Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:13:28+01:00
Codziennym
- Łyżka w szklance wygląda na złamaną.
- Halo. (Halo powstaje na skutek załamania światła w chmurze zawierającej kryształki lodu.)


Technika
- Pryzmat
- Soczewka wklęsła w okularach
- Soczewka wypukła w okularach
- Obiektyw aparatu
- Luneta
9 3 9
2010-03-08T20:19:34+01:00
Tęcza, zaćmienie słonca i księżyca, refleksja swiatła i miraże , cień i półcień, Halo, Gloria.

Przy przejściu do ośrodka optycznie gęstszego - załamanie ku normalnej
padania, a do rzadszego - od normalnej.

-Złudzenie, że przedmioty leżące na dnie zbiorników wodnych leżą płycej oraz
w nieco innym kierunku niz w rzeczywistości, zastosowania soczewek i pryzmatów.

Proszę jest napewno dobrze;)
13 2 13