Chłopcy postanowili zrobić lodowisko . Boisko, które do tego wykorzystali ma wymiary 10m × 30m. Aby tafla lodowiska była gładka, musi mieć 10 cm grubości. Ile litrów wody muszą wylać chłopcy, aby ich lodowisko spełniało te warunki? Ile wiader 10ico litrowych musi przynieśc każdy z nich , jeżeli jest ich 60 ?

( wzór: 1m3= 1000dm3=1000000cm3, 1lit = 1000cm3) proszę z góry dzięx :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:26:21+01:00
1 decymetr sześcienny - 1 litr
10cm - 1 dm
10dm*10=100dm
10dm*30=300dm

V=100*300*1=30000[ Litrów ]

30000/10=3000
Każdy ma nieść tą samą ilość wiader.

3000/60=50

Odp. Chłopcy muszą wlać 30000 litrów wody a każdy z nich musi przynieść 50 wiader
2010-03-08T22:51:55+01:00
V=10mx30mx10cm=100dmx300dmx1dm=30000dm³=30000l
3000l:10l=300
300:60=5
Odp.: Na to lodowisko należy wylać 30000l wody, więc każdy z nich przyniesie 5 10-litrowych wiader.

Liczę na naj!.:**