Odpowiedzi

2010-03-08T20:22:13+01:00
Jeśli pierwsze ciało działa siłą na drugie ciało, to drugie ciało działa z identyczną siłą na ciało pierwsze. Siły te mają taki sam kierunek, zwroty są przeciwne. Nie równoważą się, gdyż są przyłożone do dwóch różnych ciał.
To treść III zasady dynamiki

Siły równoważą się, gdy mają ten sam kierunek, przeciwne zwroty, tą samą wartość i są przyłożone do tego samego punktu (ciała)
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:43:05+01:00
Siła wzajemnego odziaływania pomiedzy masami jest proporcjonalna do iloczynu tych mas i odwrotnie proporcjonalna do kadrau odległosci miedzi ich srodkami.

Jezeli siły dzialajace na cialo sie równoważa to cioło to porusza sie ruchem jednostajnie prostoliniowym lub pozostaje w spoczynku.

8 2 8