Odpowiedzi

2010-03-08T21:11:08+01:00
1.
3Mg + 2H₃PO₄ -> Mg₃(PO₄)₂ + 3H₂
7,2 g
1 mol Mg- 24 g
x - 7,2 g
x=0,3 mola Mg

3 mole Mg - 3 mole wodoru
0,3 mola - x
x=0,3 mole wodoru

1 mol wodoru - 1 g
0,3 mola = 0,3 gram wodoru

1mol - 6,02 * 10 ²³
0,3 mola - x
x= 1,8* 10²³ cząsteczek wodoru

1 mol -22,4 dm³
0,3 mola -x
x=6,72 dm³ objętość wodoru


2. H₂S
d= m/V
Założenie 1dm³
masa molowa=34 g/mol
d= 34g/1000cm³ = 0,034 g/cm³


Mam nadzieję, że dobrze :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T21:11:43+01:00
Zadanie 1.

3 Mg + 2 H₃PO₄ → Mg₃(PO₄)₂ + 3 H₂^

1 mol Mg → 24,31g
7,2 g Mg → x moli = 0,3 mola

3 mole Mg → 3 mole H₂^
0,3 mole Mg → 0,3 mole H₂^
1 → 1


A. 0,3 mola H₂^= 0,3 grama
B. 0,3 moli H₂^
C. 0,3 × 6,02 × 10 ²³= 1,806 × 10 ²³ cząsteczek
D. 0,3 × 22,4 dm³= 6,72 dm³

Zadanie 2.

Warunki normalne→ 1 mol H₂S= 22,4 dm³, czyli:

34g H₂S= 22,4 dm³

gęstość= masa ÷ objętość

d= 34g ÷ 22,4dm³
d= 1,52g/dm³= 0,0015g/cm³
1 5 1
2010-03-08T21:49:08+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
mMg=24u
3Mg + 2H₃PO₄---->Mg₃(PO₄)₂ + 3H₂
a)
3*24g Mg-------6g wodoru
7,2g Mg---------xg wodoru
x=7,2*6/72
x=0,6g wodoru
b)
3*24g Mg-------3mole wodoru
7,2g Mg---------xmoli wodoru
x=7,2*3/72
x=0,3mole wodoru
c)
3*24g Mg-------6,02*10 ²³ cz.wodoru
7,2g Mg---------x cz. wodoru
x=7,2*6,02*10 ²³/72
x=0,602*10 ²³cz. wodoru
d)
3*24g Mg-------3*22,4dm³ wodoru
7,2g Mg---------x cz. wodoru
x=7,2*67,2/72
x=6,72dm³ wodoru

2.
mH₂S=34u
d= m/V
d= 34/22,4
d=1,52g/dm³
1 5 1