Odpowiedzi

2010-03-08T20:22:02+01:00
(x-4)²+(x-4)(x+2)≥0

x²-8x+16+(x²-4x+2x-8)≥0

x²-8x+16+x²-2x-8≥0

2x²-10x+8≥0

Δ=100-4*16
Δ=100-64
Δ=36
√Δ=6

x₁= 10-6/4=1
x₂=16/4=4

Rozw. x∈(-∞,1>u<4,∞)
Najlepsza Odpowiedź!
  • capo
  • Rozwiązujący
2010-03-08T20:41:27+01:00
(x-4)²+(x-4)(x+2)≥0

x²-8x+16+(x²-4x+2x-8)≥0

x²-8x+16+x²-2x-8≥0

2x²-10x+8≥0

Δ=100-4*16
Δ=100-64
Δ=36
√Δ=6

x₁ = (10-6)/4= 1
x₂ = (10+6)/4= 4

Rozw. x∈(-∞,1> u <4,∞)