Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:24:52+01:00

w dzbanku: 2,1 L : 3 = 0,7 L

napelnila 2 filizanki po 0,33: 2 * 0,33 = 0,66

w dzbanku zostalo: 0,70 - 0,66 = 0,04 litra ;)
2010-03-08T20:25:44+01:00
W naczyniu było 2,1 l soku. Aneta przelała 1/3 tego soku do dzbanka. Po obiedzie Aneta napełniła sokiem z dzbanka dwie filiżanki mieszczące po 0,33 l płynu. Ile soku pozostało w dzbanku.

1/3 czyt. jedna trzecia

2.1*1/3=0,7
0,33+0,33=0,66
0,7-0,66=0,04
Odp:W dzbanku zostało 0,04l soku.

2010-03-08T20:26:15+01:00
2,1 - sok w naczyniu
2,1 / 3= 0,7
2,1 - 0,7=1,4- tyle zostało po przelaniu
2*0,33 = 0.66
1,4- 0,66=0.74l

odp. W dzbanku pozostało 0,74 l soku ;-)