Bogdan wziął na obóz w góry 80 zł. Na napoje wydał 2 razy wiecej iz na lody, a o 5 zł mniej niz na napoje wydał na słodycze. Za 15 zł kupił upominki dla rodziców. Wrócił bez piniędzy gdyż ostatniego dnia zgubił 10 zł. Ile piniedzy wydał na lody?

2

Odpowiedzi

2010-03-08T20:29:40+01:00
Bogdan wziął na obóz w góry 80 zł. Na napoje wydał 2 razy wiecej iz na lody, a o 5 zł mniej niz na napoje wydał na słodycze. Za 15 zł kupił upominki dla rodziców. Wrócił bez piniędzy gdyż ostatniego dnia zgubił 10 zł. Ile piniedzy wydał na lody?
x - kasa na lody
80 = 2x + x + 2x - 5 + 15 +10
60 = 4 x
x = 15
odp. wydał na lody 15 vzłotych.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:29:46+01:00
X-tyle wydal na lody


x+2x+2x-5+15+10=80
5x=80-20 //5
x=12

odp.na lody wydal 12zl
1 5 1