Gdy zmieszamy błękit paryski z czerwienią cynobrową w ten sposób, że farby niebieskiej będzie 1,5 raz więcej niż czerwonej, to otrzymamy farbę koloru ultramaryna. ile należy wziąć kilogramów błękitu a ile czerwieni , aby otrzymać 1,5 kg ultranaryny?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:46:31+01:00
Ilość błękitu paryskiego - x
ilość farby czerwonej - 1,5 x
waga ultramaryny - 1,5 kg

x+1,5x =1,5
2,5x = 1,5/:2,5
x= 0,6

0,6*1,5 = 0,9

Odp. Należy wziąć 0,6 kg błękitu paryskiego i 0,9 kg czerwieni.
61 4 61
2010-03-08T20:46:52+01:00
Ultramaryna = 1,5
Niebieski = 1.5x
Czerwony = x

x+1,5x=1,5
2,5x = 1,5/2,5
x = 0.6

0.6+0.6*1,5=1,5
0.6+0.9=1.5
1.5=1.5

Odp. Aby powstalo 1,5kg ultramaryny nalezy wziac 0.6 czerwonej i 0.9 niebieskiej farby .




56 4 56