Zad.1 Wysokość trójkąta jest o 3 dłuższa od podstawy gdzie podstawa ma 4x.Zapisz w jak najprostżej postaci pole tego trójkąta.Oblicz wartośc tego pola dla x=jedna druga. Zad2. w wycieczce wzieło udział m męższczyzn, o połowę mniej dzieci i p razy więcej kobiet niż mężczyzn.Liczbę uczestników wycieczki przedstaw w postaci wyrażenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:46:40+01:00
1.
P= 1/2ah
h= 4x+3
a=4x
p=4x*(4x+3)=16x do kwadratu+ 12x
16* (1/2)do kwadratu +12*1/2 = 4+6=10

2.
m- ilośc mężczyzn
0,5m - ilość dzieci
p*m- ilośc kobiet

m+0,5m+(p*m)=1,5m+pm

prosze o naj:)
1 5 1
2010-03-08T20:46:55+01:00
(3*4x)*(4x)- pole tego trójkąta

obliczenia:
x=1/2
12x*4x=
[12*1/2]*[4*1/2]=
6*2=12[m2]

2.
m+1/2*m+p*m

jest to moje pierwsze zadanie,ale na 99,9% jest dobrze zrobione ;)

1 1 1
2010-03-08T20:49:24+01:00
"zad.1 Wysokość trójkąta jest o 3 dłuższa od podstawy gdzie podstawa ma 4x.Zapisz w jak najprostżej postaci pole tego trójkąta.Oblicz wartośc tego pola dla x=jedna druga. "

Wzór na pole trójkąta 1/2×a×h
x=1/2
h=4x=2
a=4x+3=2+3=5
P=1/2×5×2

Następnie podstaw do wzorów i gotowe.