Połóż na dnie nieprzezroczystego kubka monetę i ustaw kubek w takiej odległości, abyś widział jego wewnętrzną boczną ściankę, ale nie widział dna. następnie, nie zmieniając swego położenia względem kubka, napełniaj go powoli wodą, przygotowaną uprzednio w drugim kubku. wyjaśnij dlaczego w pewnej chwili, w czasie napełniania kubka wodą, zobaczysz monetę leżącą na dnie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:46:20+01:00
Ja myślę , że to woda jest odbiciem ( lustrem ) . Ona nie jest przeźroczysta tylko biała . W wodzie odbija się moneta leżąca na dnie kubka - szklanki .
Woda ma zdolność odbicia lustrzanego .
2 1 2
2010-03-08T21:48:35+01:00
Poniewaz kąt załamania promieni świetlnych jest inny w wodzie niż w powietrzu - w wodzie promienie załamują się bardziej dlatego zobaczysz monete
9 4 9