Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:49:02+01:00
Łodyga spichrzowa
Cebula
Gałęziak
Rozłogi
Ciernie
Wąsy
Źdźbło
4 5 4
2010-03-08T20:52:57+01:00
ŁODYGA SPICHRZOWA – gromadzi materiał zapasowy umożliwiając przetrwanie rośliny w trudnych warunkach, a po ich poprawie umożliwia ponowny rozwój rośliny.
CEBULA – są silnie skróconymi pędami podziemnymi, składającymi się z krótkiej łodyżki, zwanej piętką, i gęsto na niej osadzonych liści zmodyfikowanych do postaci łuski magazynującej zapasy.
GAŁĘZIAK – zastępuje liście w pełnieniu funkcji asymilacyjnej. Jest to spłaszczona łodyga z miękiszem asymilacyjnym, z licznymi chloroplastami.
ROZŁOGI – wydłużone pędy roślin płożące się tuż nad powierzchnią ziemi. Zakorzeniając się w węzłach i wyrastając, tworzą nowe rośliny. Po obumarciu rośliny macierzystej lub oderwaniu się od niej, stają się samodzielnymi roślinami.
CIERNIE – wyrostki o szydłowatym kształcie, ostro zakończone, chroniące rośliny przed zjedzeniem przez zwierzęta roślinożerne, będące przekształconymi liśćmi lub pędami (np. u tarniny i robinii).


MAM NADZIEJE ZE POMOGLEM:)))
8 3 8