Zad.1. Turysta przeszedł bez zatrzymywania się połowę zaplanowanej trasy. Po krótkim odpoczynku przeszedł jeszcze czwartą część drogi, a po następnym - jej ósmą część. Wtedy zostało mu do przejścia 1,5 km. Oblicz jaką długość miała cała trasa.

ROZWIĄZANIE

Część trasy, którą przeszedł turysta: ____________________________________

Część trasy, która pozostała do przejścia:________________________________

Długość całej trasy: __________________________________________________

ODPOWIEDŹ:


Zad.2. Dwa takie same batony i jedna guma do żucia kosztują 3 zł, a jeden taki baton i dwie takie gumy kosztują 2,40 zł. Ile kosztuje jeden baton, a ile jedna guma ?

ROZWIĄZANIE

2 batony i 1 guma kosztują: _________________ zł.
1 baton i 2 gumy kosztują: __________________ zł.
3 batony i 3 gumy kosztują: _________________ zł.
1 baton i 1 guma kosztują: __________________ zł.

1 baton kosztuje: ____________________________________________________
1 guma kosztuje: ____________________________________________________

ODPOWIEDŹ:

2

Odpowiedzi

2009-10-22T17:52:07+02:00
Zad1
4+2+1=7-część, którą przeszedł turysta
8-7=1-część , która pozostała do przejścia
7*1,5km=10,5km-Długość całej trasy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T17:52:34+02:00
Przeszedl 1/2+1/4+1/8=4/8+2/8+1/8=7/8
pozostalo 1/8=1,5km
więc przeszedl 7/8 czyli 7*1,5km=10,5km
pozostalo 1/8=1,5km dane
cala trasa=12km

zad2
baton=x
guma=y
tworzymy uklad rownan
2x+y=3
x+2y=2,40
górę mnożymy razy (-2)
-4x-2y=-6
x+2y=2,40



skreslamy y
i dodajemy reszte wiec
-3x=-3,60
x=1,20
wstawiamy to do obojetnie ktorego rownania i wiemy ze y=0,60

1 bat=1,20
1 guma=0,60
2 baty i guma=3pln
bat i guma=2,40
3 baty i 3 gumy=5,40
bat i guma=1,80
4 5 4