Odpowiedzi

2010-03-08T20:58:59+01:00
Pole powierzchni szescianu wynosi 216dm kwadratowych.jaka dlugosc ma krawedz tego szescianu odpowiedz dam najlepsze

Pc=6×Pp
Pp=a²

Pc - pole powierzchni całkowitej
Pp - pole powierzchni podstawy
a - długość krawędzi

a²=Pp => a=√Pp
Pc=6Pp => Pp=Pc/6
a=√Pc/6 => a=√216/6 => a=√36 = > a=6

Odp. Długość krawędzi sześcianu wynosi 6dm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:59:22+01:00
P= 6a²
216 dm ² = 6a² / :6
a² = 36 dm ²
a = √36 dm ²
a = 6 dm
Krawędź ma długość 6 dm
2010-03-08T21:01:47+01:00
P=216 dm kwardatowych
pole na sześcian jest P=a do sześcianu
216=a do sześcianu
a=6 pierwiastków z 6