W dwóch probówkach znajdują się metan i etyn. Probówki nie mają napisu. W jaki doświadczalny sposób wykażesz w której probówce znajduje się metan?
wypisz:
a) kolejność czynności
b) obserwacje
c) wnioski

Za zadanie daję 40 punktów...najszybszą i najlepszą odpowiedź uznam jako najlepszą...;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T21:21:32+01:00
Etyn[acetylen) jest węglowodorem nienasyconym i ulega reakcjom charakterystycznym dla węglowodorów nie nasyconych np.odbarwianie wody bromowej i roztworu KMnO4-manganianu (VII) potasu.
Metan nie ulega takim reakcjom ,jest węglowodorem nasyconym.
2010-03-08T21:31:59+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)Do probówek z gazami wprowadzamy wodę bromową (ciemnobrunatna ciecz).

b)W probówce nr 1 nastąpiło odbarwienie wody bromowej.
W probówce nr 2 brak objawów reakcji.

c)w probówce nr 1 znajdował się etyn(węglowodór nienasycony)
W probówce nr 2 znajdował się metan (węglowodór nasycony)

1 5 1