Odpowiedzi

2010-03-08T21:32:02+01:00
Otóż tradycje wigilijne to :

łamanie sie opłatkiem
pasterka
śpiewanie kolęd
położenie sianka pod obrus

8 1 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T21:34:30+01:00
Wigilia w moim domu jest obrzędem bardzo tradycyjnym.
Jak co roku tego dnia razem z moim rodzeństwem ubieram choinkę w różne przepiękne ozdoby. Następnie udaje się wspólnie z mamą do sklepu i dokupuję potrzebne do przyrządzenia wieczerzy smakołyki.
Około południa cała rodzina gromadzi się w kuchni, by przygotowywać 12 potraw.
O 5 wieczorem, gdy zabłyśnie pierwsza gwiazdka, zasiadamy do stołu i dzielimy się opłatkiem .Potem babcia czyta fragment Pisma Świętego. Odmawiamy modlitwę i wspólnie zabieramy się za konsumpcję. Po dokończeniu jedzenia - dzieci gromadzą się przed choinką , by odpakować prezenty.
Wigilia kończy się wspólnym wyjściem na Pasterkę.


PROSZĘ O NAJLEPSZĄ, PONIEWAŻ JA SAMA PISAŁAM TE WYPRACOWANIE, NIE KOPIOWAŁAM Z ŻADNEJ STRONY!

PROSZĘ : )
16 4 16