Odpowiedzi

2010-03-08T21:44:10+01:00
P=2*4dm*6,5dm+2*4dm*10dm+2*6,5dm*10dm=52dm²+80dm²+130dm²=262dm²

* znak mnożenia
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T21:44:25+01:00
Dane :
a = 4 dm
b = 6,5 dm
h = 10 dm

Szukane:
Ppc = ???

Obliczenia
Ppc = 2* Pp + 2 * Ppb a + 2*Ppb b
Pp = 4 * 6,5
Pp = 26
Ppb a = 4 * 10
Ppb a = 40
Ppb b = 6,5 * 10
Ppb b = 65

Ppc = 2*26 + 2 * 40 + 2 * 65
Ppc = 52 + 80 + 130
Ppc = 262 dm²

Odp:
Pole powierzchni prostopadłościanu wynosi 262 dm²
1 5 1
  • ana2
  • Rozwiązujący
2010-03-08T21:45:03+01:00
Wymiary 4dm×6,5dm×10dm
wzór
Pc=2ab+2aH+2bH
Pc=2*4*6,5+2*4*10+2*6,5*10
Pc=9*6,5+8*10+13*10
Pc=58,5+80+130
Pc=268,5 dm2
Odp:pole tego prostpadłościanu wynosi 268,5 dm2.
powinno byc dobrze

1 5 1