Odpowiedzi

2010-03-08T21:44:16+01:00
180=000+x+(90+x )/4
180-90=x+1/4*x+22,5
90-22,5=x+1/4*x
67,5=5/4x /*4/5
54 = x

180-90=90
90-54=36
Odp: Miary kątów ostrych tego trójkąta to 54 i 36 .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T21:51:46+01:00
Dane:
1 kąt=90
2kąt=x
3 kąt=1/4 (90 +x)
szukane:
kąty ostre=?
90 +x +1/4(90 +x)=180 /-90
x+22,5 +1/4 x=90 /-22,5
1,25 x=67,5 /:1,25
x=54 ----kąt drugi
kąt trzeci=1/4 (90 +54)=1/4 *144=36
odp:katy ostre mają miarę 54 stopnie i 36 stopni.