Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T21:53:58+01:00
Cezaropapizm-cesarz sprawuje władze świecką, a jednoczesnie jest głową koscioła ,łaczy władzę świecką i duchową.

osiagniecia ;
-reformator administracji państwowej
- wprowadzil cezaropapizm
- Przyczynił się do rozwoju kulturalnego, klasyfikacji praw, podzielił prawo na cywilne i karne, za jego panowania powstała Hagia Sophia
-powstało wiele budowli użyteczności publicznej, a prestiżowym przedsięwzięciem było ufundowanie trzeciej bazyliki Hagia Sofia (Świętej Mądrości) w Konstantynopolu (dwie poprzednie uległy zniszczeniu).
2010-03-08T21:54:18+01:00
Cezaropapizm to tendencja nazywana też cezaryzmem, prowadząca do przypisywania państwu zwierzchności nad Kościołem, w tym także w materii teologicznej. Przeciwstawia się systemowi teokracji.W ciągu wieków następowały po sobie różne modele cezaropapizmu, m.in.:

bizantyjski, w którym cesarze byli stawiani na równi z apostołami
"święte cesarstwo rzymskie"
współczesne modele Kościołów narodowych
carska Rosja

1 1 1
2010-03-08T21:55:06+01:00
Prowadzi do przypisywania państwu zwierzchności nad Kościołem.

opracował kodeks tzw. kodeksem Justyniana
-proba odrodzenia Imperium Rzymskiego , podbil polnocna afryke, Italie.
-polaczyc funkcje glowy kosciola i cesarza
-za jego panowania powstalo wiele budowli publicznych np. Swiatynia haga sophia w Konstantynopolu
-zalozyl komisje w ktorej skald wchodzili prawnicy majaca na celu ujednolicenie prawa rzymskiego
-wydal kodeks Justynina w ktorym spisal prawa rzymskie
1 1 1