Odpowiedzi

2010-03-08T22:05:47+01:00
Kwadrat zbudow na przeciwpr.:

a²=180
a=6√5 a-przeciwprostokatna trojk


jedna z przeprost jest 1/3 przeciwpr.wiec =6√5/3

Pole kwadratu zbudowane na tej przypr=(6√5/3)²=20

teraz liczymy z pitagorasa druga przyprost

(6√5/3)²+x²=6√5² x przypr.

36*5/9+x²=36*5
20+x²=180
x²=160
x=4√10
Pole kwadratu na tej przypr=(4√10)²=16*10=160
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T22:05:53+01:00
A²=180
przeciwprostokątna a=6√5
jedna z przyprostokątnych ⅓*6√5=2√5
(2√5)²=20
x²+(2√5)=(6√5)
x²=180-20
x=√160
x=4√10
(4√10)²=160²
Pole wynosi 160cm²