1. Ile boków ma wielokąt foremny którego kąt wewnętrzny ma miarę :
a) 140 stopni
b) 144 stopni
c) 160 stopni

2.Ile przekątnych o różnych długościach ma :
a)sześciokąt foremny
b) siedmiokąt foremny
c)ośmiokąt foremny ?

3.Oblicz długości przekątnych sześciokąta foremnego o boku długości 6 cm.

Tam gdzie trzeba to proszę o obliczenia.

Z góry dzięki :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T22:08:36+01:00
1.
Wzór x=(n-2)*180/n => x=(180n-360)/n => x=180-360/n => 360/n=180-x => 360/(180-x)=n
a) n=360/(180-140)=360/40=9
b) n=360/(180-144)=360/36=10
c) n=360/(180-160)=360/20=18
2.
a)sześciokąt foremny - 2
b) siedmiokąt foremny - 3
c)ośmiokąt foremny ? - 3

3.
- 12cm
- 6√3cm
3 3 3
2010-03-08T22:16:08+01:00
1. skoro wzór na miarę kąta wewnętrznego to: 180°-360°/n
a) dziewięć boków bo 180°-360°/9 ->140°=180°-40°
b) dziesięć boków
c) osiemnaście boków

2.
a) dwie
b) trzy
c) trzy

3.
- 12cm
- 2*h=2*6√3/2=6√3cm
2 3 2
2010-03-08T22:28:46+01:00
Rozwiązanie w załączniku
2 5 2