Wojtek wybierając się wraz z kolegami w góry zabrał 4 tabliczki czekolady. Obliczył że jeśli kazdemu koledze da po 3/4 tabliczki czekolday to dla niego zostanie 1/4 tabliczki.
a) ile kolegów było w górach z Wojtkiem?
b) Po jakim kawałku czekolady powinien dać każdemu koledze, aby wszyscy łacznie z nim, dostali po tyle samo?
Prosze z obliczeniami ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-08T22:00:32+01:00
A) 4-¼=3¾
3¾:¾=5 - tylu było kolegów.

b) 4:6=⅔
Odp. Powinien każdemu dać po ⅔ tabliczki.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T22:07:00+01:00
A)
w 4 całościach mieści się 5 razy po ¾ i zostaje ¼
więc z Wojtkiem było 4 kolegów
b)
4/5=0,8
powinien dać 0,8 tabliczki czekolady