Odpowiedzi

2010-03-08T22:10:50+01:00
Był to jeden z wczesnych epizodów rewolucji amerykańskiej .
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T22:13:45+01:00
W XVII wieku Boston był jednym z ważniejszych centrów handlowych obu kontynentów amerykańskich. Miasto miało bardzo mocne więzi gospodarcze z Koroną Brytyjską.

W 1773 w związku z nadmierną podażą herbaty, ceny jej na rynkach światowych znacznie spadły. Kompania Wschodnioindyjska posiadająca jej wielkie zapasy otrzymała od rządu brytyjskiego, zgodnie z uchwaloną Ustawą o herbacie (The Tea Act) prawo jej sprzedaży w amerykańskich koloniach z pominięciem zwyczajowych ceł i podatków. Uderzyło to w amerykańskich importerów tego produktu. Protekcyjna polityka brytyjska wywołała wielkie niezadowolenie wśród amerykańskich Brytyjczyków, które doprowadziło do bojkotu herbaty i niedopuszczania statków Kompanii do amerykańskich portów. W Bostonie jednak ruch tranzytowy odbywał się pod opieką Gubernatora Nowej Anglii, który miał do dyspozycji garnizon wojskowy i flotyllę wojenną. W związku z tym port bostoński używany był do wwożenia herbaty do Ameryki.
4 5 4