Odpowiedzi

2010-03-08T22:22:16+01:00
1. P rombu = a² * sinA
5² * sin 45 = 25*2/pierw2 = 50 pierw z 2
2. a) Kąt przy podstawie ma miarę 45 st
b) Jeśli poprowadzimy wysokość trapezu opartą na dolnej podstawie to otrzymamy długość x równą różnicy dolnej i górnej podstawy, podzielonej przez dwa => x=2 (16-12=4 4/2=2)
c) Jeśli x = 2 to h też musi się równać 2. (tg45 = 1)
d) Pole trapezu= (16+12)*2/2=28cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T22:24:23+01:00
1.
P=a²*sin alfa
5²*sin 45 = 25*√2/2=25√2/2

2.a=12cm
b=16cm
(16-12)/2=2
h/2=tg 45(stopni)
h/2=1/*2
h=2
P=1/2 (a+b)h
P=1/2 (16+12)2
P=28cm³