Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T22:51:52+01:00
Obliczam masę Tlenku z proporcji:
1,96 g-1dm3
x - 22,4 dm3
x= 44g

Tlenek o masie 44 g to N2O
3 4 3
2010-03-08T22:56:18+01:00
NxOy - taki jest wzór ogólny
d=m/V d=1,96g/dm³

weźmy pod uwagę 1mol gazu (zakładamy warunki normalne)

1,96g -> 1dm³
k g -> 22,4dm³

k=22,4×1,96=43,9 g ≈44g

masa N=14g/mol masaO=16g/mol
2×14g+16g=44g -> N₂O

Odp.N₂O





1 3 1