Odpowiedzi

2010-03-08T22:59:27+01:00
Żeby wyrazić wielkości podane w zadaniu w innych jednostkach, musimy skorzystać z faktu, że:
- 1kg=1000g,
- 1m=100cm,
- 1dag=10g.
Czyli:
a) 30kg/m³=30[1000g/(100cm)³]=30[1000g/1000000cm³]=
=30[1/1000]g/cm³=30/1000(g/cm³)=0.03g/cm³.

b) 12dag/m³=12[10g/(100cm)³]=12[10g/1000000m³]=
=12[1/100000]g/m³=12/100000g/m³=
=0.00012g/m³.
3 3 3
2010-03-08T23:03:08+01:00
30 kg/m 3 =30*1000g/100cm*100cm*100cm= 0,03g/cm3


12 dag/m 3 =12*10g/1000000cm= 0,00012g/cm3
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T23:13:43+01:00
1 ) 0,03g/cm³(bo 30kg/m³ : 1000)
2) 0,00012g/cm³ (bo 12 × 10g : 1000000cm)
3 2 3