Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T23:01:32+01:00
Plusquamperfekt - Czas zaprzeszły w języku niemieckim np. Nachdem ich die Postkarte geschrieben hatte, gab ich sie meiner Mutter. Jeżeli potrzebujesz czegoś wiecej jeszcze niż wyjaśnienia podaje taki ciekawy link z wyjaśnieniem właśnie tego czasu ---> http://sciaga.onet.pl/12581,67,,,1,22685,sciaga.html

Mam nadzieję że pomogłem i licze na naj ;)))
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T23:15:20+01:00
Plusquamperfekt jest to czas przeszły złożony, inaczej czas zaprzeszły. Składa się z czasownika posiłkowego haben lub sein, które odmieniane są w czasie Imperfekt oraz imiesłowu czasu przeszłego Partizip II

Czasu Plusquamperfekt uzywa się rzadko, zazwyczaj w połączeniu z czasem Imperfekt dla wyrażenia czynności które wystąpiły wcześniej

1. czynność wcześniejsza - Der Zug war abgefahren. (pociąg odjechał) - Plusquamperfekt

2. czynność późniejsza - Eva kam zum Bahnhof (Ewa przyszła na dworzec) - Imperfekt

3. czynność teraźniejsza - Eva wartet jetzt auf den nächsten Zug (Ewa czeka teraz na następny pociąg) - Präsens

inny przykład:
Nachdem der Regen endlich aufgehört hatte, hängte die Oma die Wäsche draußen auf. (gdy w końcu przestał padać deszcz, babcia powiesiła pranie na dworze) czyli w czasie Plusquamperfekt będzie pierwsza część zdania bo najpierw przestał padać deszcz a później babcia powiesiła pranie.

1. czynność wcześniejsza - Der Regen hatte endlich aufgehört. (deszcz przestał w końcu padać) Plusquamperfekt

2. czynność późniejsza - Die Oma hängte die Wäsche draußen auf. (babcia powiesiła pranie na dworze) Imperfekt
1 5 1