Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T07:36:01+01:00
Inspiracją do napisania „Latarnika” były fakty autentyczne. Nowela jest osnuta na rzeczywistym zdarzeniu, o którym pisał publicysta Julian Horein w jednej ze swoich korespondencji z Ameryki. A w roku 1877 Sienkiewicz w „Kurierze Codziennym” pisał o dziwakach-wykolejeńcach. Jednym z nich był Sielawa, człowiek nieszczęśliwy, który przechodził różne koleje losu. Tułał się po wszystkich kontynentach aż został latarnikiem w Aspiwall.
2010-03-09T07:40:26+01:00
Latarnik, Katarynka- są krótkie, są pisane prozą, są jedno wątkowe. Dlatego też są to nowele.