Zad.1 Ziarna fasoli zawierają około 21% białka. Dzienne zapotrzebowanie organizmu piętnastolatka na białko wynosi 85g. Ile gramów fasoli dostarczy organizmowi potrzebną ilość białka?

A) 255g
B) 500g
C) 405g
D) 550g

Zad.2 Pierwiastek X w połączeniu z tlenem moze być trój-, pięcio-, i siedmiowartościowy. Wzory jego tlenków są następujące:
A) X3O3, XO5, XO7
B) X3O2, X5O2, X7O2
C) XO3, XO5, XO7
D) X2O3, X2O5, X2O7

2

Odpowiedzi

2010-03-09T08:09:28+01:00
1)85g to 21%
x g to 100 %
x=85*100:21=404,76
Odp C
2)Odp. D.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T08:46:00+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1)
21g białka------100g fasoli
85g białka--------xg fasoli
x=405g fasoli
Odp C

2)
Odp D
1 5 1