Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T08:55:51+01:00
Dane:
Ob. kw.
4a=12 /:4
a=3cm
Szukane:
Czy przekątna kwadratu jest dłuższa od wysokości trójkąta?
Rozwiązanie:
d=a√2
d=3√2≈4,24cm
Ob. Δ=3b=12 /:3
b=4cm
h=b√3/2
h=4√3/2
h=2√3≈3,46cm
d>h
Odp:Przekątna kwadratu jest dłuższa od wysokości trójkąta
2 5 2
2010-03-09T09:00:37+01:00
Obwód kwadratu to 4a czyli
12=4a
3=a
przekątna w kwadracie to d= a pierwiastków z 2
czyli 3pierwiastki z 2

Obwód trójkąta równobocznego to 3b czyli
12=3b
4=b
wysokość w trójkącie równobocznym to h=b pierwiastków z 3 /2
czyli h=4pierwiastki z 3 przez 2
h=2 pierwiastki z 3

3 pierwiastki z 2 > 2 pierwiastków z 3
d>h

czyli przekątna kwadratu jest dłuższa niż wysokość
1 5 1