Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T11:23:36+01:00
0,8 / 9 = 0,0(8)
Do tego trzeba dodać 0,5.
Czyli
8/90 + 5/10 = 8/90 + 45/90 = 53/90
I taka jest odpowiedź: 53/90
2 5 2
2010-03-09T11:52:50+01:00
Przedstaw ulamki okresowe w postaci ulamkow zwyklych :

0,5(8)=0,5+0,088888888...
x=0,088888888...
10x=0,88888888...
-------
9x=0,8
x=0,8/9
x=8/90

0,5(8)=0,5+x
0,5(8)=0,5+8/90=5/10+8/90=45/90+8/90=53/90
1 5 1