Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T12:09:40+01:00
X - cena lustra
y - cena stolika

pierwsze rownanie Antykwariusz zakupił lustro i stolik do kawy za łączna kwotę 4050zł.
x+y=4050

drugie rownanie Sprzedał lustro, zyskując na transakcji 25%, a sprzedając stolik, zyskał 40%. Zarobił w ten sposób 1260 zł.
1,25x + 1,4y= 1260 + 4050

uklad rownan
x+y=4050
1,25x + 1,4y= 1260 + 4050

x = 4050-y - stad wyznaczam x i podstawiam do drugiego rownania
1,25 (4050 - y) +1,4y = 5310

x = 4050-y
5062,5 - 1,25y +1,4y = 5310

x = 4050-y
0,15y = 247,5/:0,15

x = 4050-y
y=1650

x=2400
y=1650

Odp. Antykwariusz zapłacił za lustro 2400 zł a za stolik 1650 zł.
7 3 7
2010-03-09T12:22:10+01:00
Antykwariusz zakupił stolik do kawy i lusro za łączną kwotę 4050 zł. Sprzedał lustro , zyskując na transkacji 25 % , a sprzedając stolik zyskał 40%. Zarobił w ten sposób 1260zł. Ile zapłacił za lustro , a ile za stolik
x+y=4050
0,25x+0,4y=1260

x=4050-y
0,25(4050-y)+0,4y=1260

x=4050-y
1012,50-0,25y+0,4y=1260

x=4050-y
0,15y=247,50

x=4050-y
y=1650

x=2400
y=1650

2400+1650=4050(Antykwariusz zakupił stolik do kawy i lusro za łączną kwotę 4050 zł)
2400*0,25+1650*0,4=600+660=1260(Sprzedał lustro , zyskując na transkacji 25 % , a sprzedając stolik zyskał 40%. Zarobił w ten sposób 1260zł)
2 4 2