Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T12:13:34+01:00
Http://img689.imageshack.us/img689/7611/beztytuudnm.png

W drugim równaniu pomnożone przez 0.9 i 0.8, bo są to procenty 80 i 90. Wychodzą z odejmowania 100% - 10% i 100% - 20%.

Mam nadzieję, że to rozumiesz.

pozdro






4 5 4
2010-03-09T12:13:46+01:00
X-cena krzesła
y-cena stołu
tworzymy układ równań:
y+6x=1020
y-10%y+6(x-20%x)=846

y=1020-6x
y-1/10y+6(x-1/5x)=846

y=1020-6x
9/10y+6×4/5x=846 /×10 całe równanie mnoże przez 10 żeby pozbyć się ułamków

y=1020-6x
9y+48x=8460
podstawiamy:
9(1020-6x)+48x=8460
9180-54x+48x=8460
-6x=-720 /-6
x=120
y=1020-6×120=1020-720=300
odp. cena krzeseł przed obniżką to 6×120 czyli 720 zł, a cena stołu300zł