Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T12:32:36+01:00
Rozwiązanie z rysunkami w załączniku
2010-03-09T12:33:21+01:00
Dane są zbiory :
A= { x ∈ N ₊ : 2x-15<0 }
B= { x∈ C: x² - 2x - 20 ≤0 }
Wyznacz elementy zbiorów : suma AB , część wspólna AB i różnica AB

A= { x ∈ N ₊ : 2x-15<0 }
2x-15<0
2x<15
x<15/2
x<7,5
A= {1;2;3;4;5;6;7}

B= { x∈ C: x² - 2x - 20 ≤0 }
x² - 2x - 20 ≤0
Δ=4+80=84
√Δ=√84=2√21
x=(2-2√21)/2=1-√21
x=1+√21
ramiona paraboli w górę
x∈<1-√21;1+√21>
B= {-3;-2;-1;0;1;2;3;4;5}

AuB={-3;-2;-1;0;1;2;3;4;5;6;7}
AnB= {1;2;3;4;5}
A\B={6;7}