1. a)Oblicz pole powierzchni prostopadłościanu o krawędziach długości 3 cm,4 cm i 1 dm.
b) suma długości wszystkich krawędzi sześcianu wynosi 216cm. oblicz pole powierzchni tego sześcianu.

2.Oblicz pole powierzchni graniastosłupa prostego,którego krawędź boczna ma 20cm,a podstawa jest:
a) trójkątem równoramiennym o bokach 5 cm,5cm i 6 cm
b) trapezem równoramiennym o bokach 10cm,6cm,4cm i 4cm,
c)rombem o przekątnych 12cm i 16 cm,
d) trapezem równoramiennym o podstawach 3cm i 9 cm oraz wysokościach 4 cm


potrzebne na dziś.. proszę.!

2

Odpowiedzi

2010-03-09T12:50:28+01:00
Zad 1
a). 3*4*10=120
b). 216:6=36
36*36*36=46656cm sześciennych
zad2
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T12:52:33+01:00
1. a)
3 cm,4 cm i 1 dm= 3cm*4cm*10cm=120cm
b)
216cm
216:12(to ilość wszystkich krawędzi)=18
1 krawędź=18cm
(ponieważ to jest sześcian ma wszystkie boki równe dlatego 18 mnożymy przez 3 (długość, szerokośc i wysokość))
P=18*18*18=5832cm2

2.
a)20*5*6=600
b)20*4*4=320
c)12*16*20=3840
d)6*4*20=480

Myśle że pomogłam
12 2 12