Prosze o napisanie jakiś informacji o kotlinie kongo... napewno musi być napisane gdzie jest połozona, jakie zwierzeta i rośliny tam wystepuja, i coś jeszcze...
Ale chce proste zdania, tak jakby ktos miał o tym opowiadać...

Wbieram Naj.. Przeparaszam za błedy ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T12:58:30+01:00
Kotlina Konga - Obszar w Afryce Środkowej o powierzchni ok. 3 mln km² i średniej wysokości ok. 400 m n.p.m., z niewysokimi garbami, które są poprzedzielane dopływami rzeki Kongo. Większość Kotliny Kongo zajmuje las równikowy. Temperatura tam nigdy nie schodzi (w dzień) poniżej 25-26 C, a maksymalne opady to 1760mm na metr kwadratowy. Nie ma tam przejścia między dniem a nocą, lecz od razu robi się ciemno lub jasno. Brak pór roku.
Roślinność : epifity (rosnące na innych roślinach, ale nie prowadzące pasożytniczego trybu życia), liany, storczyki, drzewa chlebowe, drzewa kapokowe, bananowce.
Zwierzęta: małpy, także człekokształtne, hipopotam, bawół, mucha tse-tse, okapi, termity.
1 5 1
2010-03-09T13:03:43+01:00
Kotlina Kongo to obszar w Afryce Środkowej o powierzchni 3 mln km2. Teren ten zajmują głównie dwa państwa Demokratyczna Republika Konga i Kongo. Większość kotliny zajmuje las równikowy. Przeważają tam figowce i drzewa kapokowe, ale też drzewa chlebowe i mahonie.Mnóstwo jest też różnych kwiatów.Żyje tam wiele różnych gatunków małp, słonie, bawoły, okapi goryle człekokształtne, mrówki i termity. Ciekawostką jest, że nie ma tam przejścia między dniem a nocą, lecz od razu robi się ciemno lub jasno;
1 1 1