Odpowiedzi

2010-03-09T12:56:24+01:00
Janek, Tomek i Kasia zbierają modele samochodów. Tomek ma trzy razy więcej modeli niż Janek, a Kasia ma o 16 modeli więcej niż Tomek. Razem mają 303 modele. Ile modeli ma każde z nich?

J:x
T:3x
K:3x+16
razem:303

x+3x+3x+16=303
7x=303-16
7x=287 /:7
x=41

Janek ma 41; Tomek 123 a Kasia 139

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T13:00:19+01:00
Oznaczmy przez x ilość modeli Janka. Wtedy Tomek ma 3x modeli, a Kasia - 3x+16 modeli. W sumie mają x+3x+3x+16=7x+16 modeli. Stąd równanie
7x+16=303
7x=287
x=41
Odp. Janek ma 41 modeli, Tomek - 123 i Kasia - 139.

pozdro