Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T13:01:21+01:00
1618r- hetman wielki koronny i kanclerz wielki koronny
od 1588 do 1618r-hetman polny koronny wojewoda kijowski
od 1608r- kasztelan lwowski
od 1590r- sekretarz królewski
od 1573r- zwycięzca wielu kampanii przeciwko Rosji, Szwecji, Imperium Osmańskiemu i Tatarom, pisarz.
25 2 25
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T13:10:12+01:00
Stanisław Żółkiewski /1547-1620/
Był politykiem,kanclerzem wielkim koronnym od 1617 i hetman polny koronny od 1588r.Od 1613 r był hetmanem wielkim koronnym.Wspierał stronnictwo dworskie.W wojnie z Rosją byl zwolennikiem zlączenia Rusi z Polską przez moskiewską koronację Wladysława Wazy.4 VII 1610 r w bitwie pod Kłuszynem pobił wielokrotnie liczniejsze wojska moskiewskie.Pobity przez Tatarów pod Cecorą zginął w trakcie odwrotu.
31 3 31